English  |  فارسی
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ایمن‌سازی تأسیسات برق بازار کلید خورد/ وجود 25هزار واحد ناایمن در بازار تهران

ایمن‌سازی تأسیسات برق بازار کلید خورد/ وجود 25هزار واحد ناایمن در بازار تهران

 

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش از بررسی مشکل تأسیسات برق بازار تهران که علت 80 درصد حریق‌های این منطقه ،خبر داد.

افشین حبیب زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بررسی مشکل تأسیسات برق بازار تهران، گفت: با توجه به گزارشاتی که در ارتباط با تأسیسات برق بازار دریافت کردیم بر آن شدیم که کمیته عمران طی جلسه‌ای با مسئولان شهرداری منطقه 12 و اداره برق نسبت به بررسی ابعاد مختلف این مشکل در بازار تهران اقدام کنند.


وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده تأسیسات برق بازار به عنوان مهمترین مسئله این منطقه شناسایی شده است، تصریح کرد: 80 درصد آتش سوزی‌های بازار به علت تاسیسات برقی بوده است که اگر این مشکل مهم مرتفع شود 80 درصد از خطرپذیری بازار کاسته می‌شود. بر همین اساس جلسه‌ای با حضور مسئولان مختلف برگزار کردیم و موضوع ساماندهی تأسیسات برق بازار در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه مسئولین حاضر در جلسه به فراخور موقعیت خود، گزارشات مختلفی را ارائه کردند، گفت: مسئله اصلی این است که مسئولان اداره برق عنوان کردند که عمده مشکلات تأسیسات برقی بازار مربوط به بعد از نصب کنتور است یعنی مشکل اصلی پس از نصب و از محل کنتور تا واحد مصرف کننده است چرا که در بازار تهران به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد کنتر برق با فاصله از مصرف کننده و واحد تجاری نصب می‌شود و ممکن است در این مسیر واحدهای دیگر نسبت به بهره‌برداری‌های غیر به وسیله سیم‌کشی‌های دیگر اقدام کنند که این برق کشی از مسیرهای مختلف بدون رعایت نظم و ایمنی است.

حبیب زاده افزود: براساس آمارها ی اداره برق در محدوده 8 کیلومترمربعی بازار تهران، 150 هزار مشترک از برق در بازار استفاده می کنند که حدود 75 مگاوات مصرف برق دارند و حدود 25 هزار واحد تجاری در بازار ناایمن است که اداره برق شروع به ایمن سازی کرده است و قرار شد 5000 در فاز اول، 7000 فاز دوم و مابقی واحدهای تجاری نیز در فاز سوم ایمن سازی شود.

وی با بیان اینکه اداره برق عنوان کرده که مشکلی تا نصب کنتور وجود ندارد و پروسه کاملا ایمن است، گفت: البته برای تمام مکان‌هایی که ایمنی کمی دارند باید طی برنامه زمان بندی شده اقدام به رفع عدم ایمنی واحد تجاری خود کنند.

حبیب زاده با بیان اینکه نمایندگان سازمان نظام مهندسی نیز در جلسه حضور داشتند و بر این اساس تصمیم گرفته شد که کمیته‌ای در خصوص ایمنی بازار تهران تشکیل شود که از مسئولین و معتمدین بازار نیز دعوت شود تا در مورد نحوه ساماندهی تاسیسات برق نظرات خود را بیان کنند، ادامه داد: همچنین مقرر شد سازمان نظام مهندسی واحد به واحد نسبت به بررسی اقدام کند و هر کدام از واحدهای تجاری که مشکلی داشتند ساز و کار ایمنی سازی آنها مشخص شده تا نسبت به ایمن‌سازی واحدشان اقدام کنند.

وی بیان کرد: یکی از پیشنهادات خوبی که در این جلسات مطرح شد این بود که تنها سازمان‌های متولی همچون اداره برق، نظام مهندسی و شهرداری نسبت به تدوین دستورالعمل‌ها و نظارت بر نحوه ایمن‌سازی اقدام خواهند کرد و واحدهای تجاری رأسا باید اقدام به ایمن سازی کنند، این مهم که ایمن سازی را به بازاریان واگذار کنیم و تنها نقش سیاستگذار و ناظر داشته باشیم در پیشبرد اهداف بسیار مهم است؛ چرا که هدف ما رسیدن به یک فهم مشترک و باز شدن گره از معضل ایمنی بازار تهران بود که بسیار خوش بین هستیم که بازاریان در تحقق این مهم با ما همکاری لازم را داشته باشند.

تاریخ خبر: جمعه، چهاردهم مهرماه 96، منبع: ایسنا

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2192101
بازدید کننده های امروز : 389
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت