English  |  فارسی
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
بیشتر کارگران ساختمانی با مسایل ایمنی آشنا نیستند

بیشتر کارگران ساختمانی با مسایل ایمنی آشنا نیستند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کارگران ساختمانی با مسایل ایمنی آشنایی کافی ندارند، گفت: باید مبحث آموزش کارگران و دیگر عوامل جدی گرفته شود.

به گزارش ایسنا، سعید مازندرانی در نشست با مدیران کل فنی حرفه‌ای و راه و شهرسازی استان و مسئولین سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، با تاکید بر رعایت اصول مهندسی در مراحل مختلف ساخت و ساز اظهار کرد: ما پیشنهاد می کنیم که از مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان به عنوان مسئولان ایمنی پروژه ها استفاده شود.

وی عنوان کرد: در ساخت و سازهای حاشیه شهری و  اماکنی که تحت نظارت فنی و مهندسی نیستند میزان آمار تلفات و حوادث ساختمانی بیشتر است و باید جلوی این ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود.

ابراهیم مبارک قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت توجه به حفظ جان افراد بیان کرد: ایمن سازی کارگاه های ساختمانی در واقع رعایت حقوق شهروندی است. 80 درصد حوادث در پروژه ها و کارگاه های ساختمانی عامل انسانی دارد که باید با آموزش و فرهنگ سازی و نظارت دقیق نقش این عامل به حداقل تنزل یابد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از آموزش‌های لازم و فرهنگ سازی مناسب می توان برای افزایش ضریب ایمنی در کارگاه های ساختمانی با متراژ مشخص از مسئول ایمنی استفاده کرد تا نظارت دقیق صورت گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تاکید کرد: با اجرای مبحث 12 مقررات ملی ساختمان در حالت استاندارد بین 1 تا 1.5 درصد از قیمت تمام شده ساخت افزایش می یابد و این در حالی است که اگر حادثه‌ای رخ دهد هزینه های مادی و معنوی آن بسیار بیشتر از این افزایش قیمت خواهد بود.

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2194123
بازدید کننده های امروز : 1812
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت