English  |  فارسی
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خشک کردن البسه روی بخاری از عمده دلایل آتش‌سوزی‌هاست

خشک کردن البسه روی بخاری از عمده دلایل آتش‌سوزی‌هاست

مدیر روابط‌ عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: همشهریان با رعایت نکات ایمنی، زمستان خود را به سلامت با استفاده از وسایل گازسوز گرمایشی سپری کنند.

نادر رابطی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: همه ساله با شروع فصل سرما همشهریان از انواع وسایل گرمایشی از جمله بخاری استفاده می‌کنند که رعایت نکردن برخی نکات ایمنی نتایج غیرقابل جبرانی را به همراه دارد.

این مسئول ادامه داد: وجود دودکش استاندارد به عنوان یکی از ملزومات اصلی بخاری گازی که بیشتر مورد استفاده همشهریان است، محسوب می‌شود و استفاده ایمن از این وسیله را تضمین می‌کند.

وی افزود: رعایت نکات ایمنی در نصب و بهره‌برداری از انواع بخاری دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که مسمومیت و یا آتش‌سوزی و انفجار از آن جمله است که باید نکات مهمی را در پیشگیری از این اتفاقات، رعایت کرد.

رابطی با اشاره به نکات ایمنی در بخاری‌های با دودکش گازسوز‌، خاطرنشان کرد: دودکش‌های این نوع بخاری به دلیل ضرورت خارج کردن گازهای سمی و بخار آب، پیوسته داغ باشد و در هنگام خرید بخاری باید نوعی از بخاری خریداری شود که سطح شیشه‌های مقابل آن به گونه‌ای باشد که تمام شعله دیده شود و در بخاری‌هایی که شیشه آن‌ها شکسته است باید به منظور پیشگیری از ورود گاز منوکسید کربن به محیط مسکونی و یا احتمال آتش‌سوزی، حتما شیشه‌های شکسته تعویض شوند.

مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان، تاکید کرد: نصب بخاری در کنار پرده‌ها، درب‌های ورودی و یا اشیاء قابل احتراق اشتباهی بسیار خطرناک است و متاسفانه خشک کردن البسه بر روی بخاری از دلایل رایج آتش‌سوزی در ساختمان‌ها است که امیدواریم همشهریان با رعایت این نکات ایمنی زمستان خود را به سلامت با استفاده از وسایل گازسوز گرمایشی سپری کنند.

تاریخ خبر: یکشنبه، 27 دی ماه 95، منبع: ایسنا

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2192162
بازدید کننده های امروز : 450
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت