English  |  فارسی
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
میقان همچنان در قرنطینه/جمع‌آوری 2422 قطعه پرنده تلف شده

میقان همچنان در قرنطینه/جمع‌آوری 2422 قطعه پرنده تلف شده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی گفت: محدوده تالاب میقان اراک که بواسطه شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان قرنطینه شده بود، همچنان قرنطینه بوده و شامل ممنوعیت ورود و خروج است.

سعید فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با آخرین وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی، گفت: تاکنون 15 واحد مرغداری که شامل 14 واحد تخم‌گذار و یک واحد گوشتی است، در اراک به طور کامل معدوم شده‌اند.

وی بیان کرد: حدود چهار مورد روستایی از درگیری طیور با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان شناسایی شد. از این تعداد یک روستا در شهرستان خنداب، یک روستا شهرستان شازند و دو روستا در اراک بوده است. تمام طیور این روستاها معدوم‌سازی شده و مشکلی در این مناطق وجود ندارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی ادامه داد: همچنین تعدادی مرغ که در یک واحد دامداری در یکی از روستاهای زرندیه نگهداری می‌شدند به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مبتلا بودند که در این خصوص معدوم‌سازی طیور و ضدعفونی این واحد انجام شد.

فرخی با بیان این تذکر که خطر ابتلا برای سایر مرغداری‌ها و طیور روستایی وجود دارد، افزود: پایش و ارزیابی و ارائه نکات بهداشتی همچنان با جدیت ادامه دارد و مردم باید نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.

وی در خصوص آخرین وضعیت تالاب میقان اراک نیز عنوان کرد: در تالاب میقان اراک طبق بررسی انجام شده موارد ریزش جدید ناشی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نداشته‌ایم یا اگر بوده تلفات کمی وجود داشته است، اما همچنان این محدوده قرنطینه بوده و شامل ممنوعیت ورود و خروج است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی ادامه داد: طبق پیش‌بینی و برآوردی که انجام شده حدود سه تا چهار هزار مورد تلفات پرنده مهاجر در تالاب میقان اراک داشته‌ایم که تا روز گذشته دو هزار و 422 قطعه پرنده تلف شده در تالاب میقان جمع‌آوری و دفن بهداشتی در خصوص آنها انجام شده است و اداره کل حفاظت از محیط زیست به جمع‌آوری باقی مانده تلفات ادامه می‌دهد.

تاریخ خبر: شنبه، 25 دی ماه 95، منبع: ایسنا

مطالب دیگر
:: ۹ هزار و ۸۸۶ نفر حادثه شغلی در سال ۹۷/ رتبه‌ اول حوادث کار به کارگران ساختمانی با ۳۷.۸ و صنعتی‌ها با ۳۴.۳ درصد رسید
:: افزایش ۹۵ درصدی ورودی به مخازن سدهای استان تهران
:: شصت و سومین همایش معاونین دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
:: رهایی توله پلنگ از چنگال سگ‌های گله
:: هنوز نفس می‌کشد
:: زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
:: تقویت سیستم ایمنی مبتلایانِ سرطان با مداخلات روانشناختی و معنویت درمانی
:: جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک واحد آموزشی در زاهدان‌ ‌
:: آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات
:: همايش سالانه بازرسان كار استان تهران با رويكرد محيط كار ايمن و صيانت از نيروي كار برگزار شد
آمار کل بازدید کننده ها : 2193848
بازدید کننده های امروز : 1537
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت